Uw identiteit vertaald naar beeld? Bel me! 06-22467948
Kristel van den Boom | foto & grafisch in beeld! vertaalt de identiteit van u en uw bedrijf naar beeld!
  • Home
    • GRAFISCH in beeld >
      • Logo ontwerp
      • Huisstijl ontwerp
      • Website ontwerp
      • Uitnodigingen
      • Overig drukwerk
    • FOTO in beeld >
      • Productfotografie
      • Portretfotografie
      • Foodfotografie
      • (Bedrijfs)reportage
      • Architectuur
      • Fotobewerking
      • Communiefotografie
      • (volgt)
  • Referenties
    • Referentie schrijven
  • Over mij
  • Contact
  • HaakselsEnzo
    • Haaksels >
      • badeend
      • beer
      • kikker - opkikker
      • ezel knuffeldoek
      • alpaca lama
      • clown
      • dierenkruk
      • duif
      • duifjes in pot
      • gelukspoppetje
      • cactus funny
      • cactus
      • kerstboompje
      • konijntje Nijnemeis
      • konijn
      • konijntjes
      • konijntje rammelaar
      • Maria beeldje
      • pop Poppelientje
      • Sarah pop
      • rups
      • walvis
      • olifant
      • Yoda
      • Yoda mini
      • Bluey
      • eierdop
      • bedankje juf pennenbak
      • lippen - zoen
      • vlaggetjes
      • logo gehaakt - koffer
      • logo gehaakt - lampje
      • huisjes
    • Kaarten

Hoe wordt u in 3 stappen zichtbaar bij uw doelgroep?

18/5/2015

10 Reacties

 
identiteit, portret
Deze vraag zullen veel (startende) ondernemers zich stellen. Want zichtbaar zijn bij uw doelgroep is natuurlijk heel belangrijk om uw producten of diensten aan te bieden en uiteindelijk te kunnen verkopen of leuke samenwerkingen aan te gaan.
U moet dus wel opvallen tussen al die andere coaches, trainers, ict-ers, reisconsulenten,
e.d.

Kom uit de schaduw! Stap uit uw comfortzone! Laat uzelf zien!

Als geen ander weet ik hoe moeilijk het is om uit die schaduw te komen. Als fotograaf sta ik liever achter de camera in plaats van voor de camera als onderwerp; Denk ik liever met mijn klant mee over hoe hij/zij goed in the picture kan staan, een sterk beeld kan creëren en gezien wordt door zijn/haar doelgroep en zet hem/haar liever in zijn/haar eigen kracht, dan dat ik naar mijn eigen krachten en zwakheden kijk en aan mezelf en mijn bedrijf werk en ontwikkel (alhoewel ik dit ook steeds leuker begin te vinden); Lees ik liever blogs van anderen dan dat ik zelf start met bloggen; Luister ik liever naar pitches van mede-netwerkers tijdens netwerkbijeenkomsten dan dat ik daar zelf een minuut sta; …
Maar toch doe ik het! Toch kom ik uit die schaduw en laat ik mezelf zien en van me horen. Vertel ik mijn verhaal en wat ik de wereld te bieden heb!
Want hetgeen wat ik doe is mijn passie!

Gezien en herkend worden bij de doelgroep is heel belangrijk! Kom dus ook uit die schaduw! En laat uzelf en uw bedrijf zien en horen!Het eerste wat men meestal van uw bedrijf ziet is het logo met zijn huisstijl, of uw portretfoto of de productfoto van het product dat u verkoopt of uw website. Het beeld waarmee u naar buiten treedt moet professioneel zijn, zodat uw potentiële klant zich tot u ‘aangetrokken’ voelt. Het beeld moet datgene uitstralen waar u voor staat en wie u bent! 
Het beeld vertelt uw identiteit!

Aangezien de meeste freelancers/ zzp’ers / zp’ers/ of hoe men als zelfstandige ondernemer genoemd wilt worden, geen of weinig budget hebben, gaan ze als eerste zelf aan de slag om een logo te maken, of zoeken ze een goedkope logomaker. Of ze vragen oom Piet, die een spiegelreflexcamera heeft, die productfoto’s of portretfoto’s te maken. Met alle respect… maar meestal worden dit ‘knullige’ beelden; foto’s waarbij de belichting niet goed is of lelijke glimmers heeft of een logo waar geen authenticiteit, originaliteit of ‘gevoel’ in zit. Deze beelden geven de ondernemer dan onvoldoende het gewenste resultaat.

Het beeld, úw beeld, moet écht bij ú passen! Úw verhaal vertellen! Of dit dan met het logo is of met de foto’s die u gebruikt.
Het beeld moet er voor zorgen dat u zich verder kunt ontplooien en u en uw bedrijf gekend en herkend gaat worden bij uw doelgroep.
U moet met het beeld dat bij u past kunnen ‘stralen’!

Om tot een professioneel beeld te komen, kunt u zelf in 3 stappen al enig voorwerk doen om uiteindelijk een bij u herkenbaar maar vooral passend beeld met eigen identiteit te gaan creëren.

BRENG UW BEDRIJF IN BEELD
Maak voor uzelf duidelijk waar u voor staat en wat u met uw bedrijf wilt uitdragen. Neem daarom een vel papier en zet hierop:
Waar sta ik voor? Wat is mijn missie? Wat is mijn visie? Wat wilt mijn potentiële klant van mij? Komt dit overeen met wat ik zelf voor ogen heb?

Maak dit dan tastbaar door afbeeldingen te zoeken die daar, volgens u bij passen. Zo krijgt u duidelijk voor ogen welke kant u met uw bedrijf op wilt.
Houd er echter rekening mee, dat herkenbaarheid moet groeien. Het heeft tijd nodig en u zult uzelf veel moeten laten zien. Elk groot merk is jarenlang bezig geweest om zijn identiteit goed op te bouwen.
Probeer in ieder geval origineel en authentiek te zijn!
Dit is de belangrijkste stap. Neem hier dus vooral de tijd voor! (Vraag eventueel hulp.)

BEPAAL UW BUDGET
Maak een lijst met wat u allemaal nodig heeft om herkenbaar en goed in de markt gezet te worden met betrekking tot uw huisstijl.
In het begin zult u misschien al voldoende hebben aan een visitekaartje en een website en eventueel briefpapier. Volgvellen, enveloppen en flyers en andere communicatiemiddelen volgen vanzelf als het bedrijf aardig begint te lopen.
Zonder een goede professionele website kunt u tegenwoordig niet meer.
Ook ‘sterke’ sprekende foto’s voor o.a. uw website, zijn belangrijk. Zo krijgt de bezoeker van uw website een ‘gevoel’ bij u en uw product of dienst en hopelijk dé klik om met u te willen gaan samenwerken.

VERTAAL UW IDENTITEIT NAAR HET BEELD DAT BIJ U PAST
Uw identiteit en de boodschap die u wilt uitdragen zijn al aardig helder voor ogen gekomen in de vorige stappen. Nu bent u klaar om de vertaalslag te maken en uw identiteit en uw boodschap naar het beeld dat bij u past te gaan vertalen.
Mijn advies: zoek een grafisch vormgever en/ of fotograaf die bij u past en waar u een klik mee heeft. Zo krijgt u voor uzelf een sterk beeld waarmee u kunt gaan ‘stralen’!

Uw identiteit vertaald naar beeld! Laat uzelf zien!

Heel veel succes!

Creatieve groet,
Kristel

P.S. Ik zou het leuk vinden als u hieronder in het commentaarveld een bericht achter laat! Alvast bedankt voor uw bijdrage!

P.S. Vindt u dit artikel waardevol en wilt u het delen met uw netwerk? Schroom niet en klik op een van de knoppen.


10 Reacties
Marina
19/5/2015 04:58:27 am

Vaak gaat het bij de klanten, cliënten erom welk gevoel ze bij iets hebben.De website en inderdaad ook over diegene die iets aan bied. Hoe komt deze persoon binnen, vanuit een foto.. Wees dus bewust van je uitstraling van een foto.. durf er kritisch naar te kijken en andere eens naar te laten kijken

Antwoord
Kristel link
19/5/2015 05:18:58 am

Marina, dank je voor je reactie! Klopt helemaal! Niet alleen het technische aspect van een foto is belangrijk, ook de uitstraling van een foto en de persoon op de foto!

Antwoord
Petra link
20/5/2015 04:53:25 am

Ik ben Kristel nog steeds erg dankbaar voor het logo, want ondanks dat we dezelfde opleiding achter de rug hebben is dit iets wat je in de vingers moet hebben. Dat heeft Kristel absoluut! Ik heb andere kwaliteiten. Nieuwsgierig? www.gelukinjegezin.nl

Antwoord
Marina link
20/5/2015 05:15:27 am

Ik heb je site bekeken, alleen mis ik info hoeveel de workshops kosten. Waarom de leeftijd vanaf 30 jaar en bij je sloganvoor werkende mama's

Antwoord
Petra link
20/5/2015 05:29:45 am

Hi Marina, dankjewel voor de feedback! De prijs voor mijn workshop staat helemaal onderaan de pagina. De prijzen voor de online training zet ik er bewust niet op. Deze krijg je tijdens de aanvraag. Binnenkort ga ik er een webinar over geven en daar zullen de prijzen ook worden genoemd. Het gaat om het product. Mensen die alleen naar prijzen kijken haken bij voorbaat al af. Uit ervaringen van vorige cliënten weet ik dat de doelgroep die ik nu heb gekozen het beste bij mij past. Ook zijn zij eerder bereid de stappen te zetten die ik ze aanbied ... meer info kun je me in een prive-bericht vragen, daar is deze plek denk ik niet voor bedoeld ;-)
Een warme groet, Petra

Kristel link
20/5/2015 08:44:26 am

Ik heb met veel plezier mee gedacht en gewerkt aan jouw logo Petra! Dank je voor jouw reactie!

Antwoord
Erik
25/5/2015 04:25:42 pm

Een mooi en helder verhaal. Ik neem zeker contact met je op als ik voor mezelf ga beginnen!

Antwoord
Kristel
28/6/2015 03:29:50 pm

Goed te horen Erik!

Antwoord
Ria link
5/8/2015 01:43:55 am

Dag Kristel,
Je blog straalt zoals jij dat ook doet. Je weet als geen ander je te verplaatsen in de klant waardoor het beeld wat ik voor ogen had geresulteerd heeft in een fantastisch logo. Kom uit de schaduw dan zien we nog meer mooie dingen! www.anderenerf.nl

Antwoord
Kristel
6/8/2015 04:42:32 am

Dank je wel Ria! Jullie zijn ook goed bezig zo te zien! Inderdaad: Kom uit de schaduw!! :D

Antwoord



Laat een antwoord achter.

    Kristel van den Boom

    Auteur

    Mijn naam is Kristel van den Boom. Als grafisch vormgever en fotograaf help ik u als (startende) ondernemers graag bij het vertalen van uw identiteit naar het beeld dat bij u past. Zodat u zich met het beeld kunt ontplooien en kunt stralen zodat u bij uw doelgroep gekend en herkend zult worden.

    In de blogs zal ik u diverse tips geven op het gebied van fotografie, grafisch vormgeven en identiteit. En deel ik graag met u de inzichten die ik heb opgedaan over ondernemen en marketing, zodat u u nog verder kunt ontplooien.

    Archives

    Juni 2015
    Mei 2015

    Categories

    Alles
    Bedrijf
    Beeld
    Comfortzone
    Feest
    Huisstijl
    Identiteit
    Logo
    Logomaker
    Portretfoto
    Productfoto
    Respect
    Uit De Schaduw
    Zichtbaar

    RSS-feed

Kristel van den Boom | foto & grafisch in beeld! 
KvK : 58235523

Tel: 06-22467948
info@kristelvandenboom.nl
© Copyright Kristel van den Boom  
Website gebouwd door:
Erik Santema

Nieuwsbrief ontvangen?
Aanmelden